Financieel

• Het lidgeld bedraagt 65 euro, te betalen per overschrijving. (Rekeningnummer BE26 0682 1003 4329. Bij de mededeling schrijf je de naam van je kind & tak.) Het merendeel van dit lidgeld gaat naar Scouts & Gidsen Vlaanderen. Hierdoor worden de leden verzekerd tijdens de activiteiten en krijgen ze een tijdschrift van Scouts & Gidsen Vlaanderen. De rest wordt gebruikt om de vaste werkingskosten van de groep zelf te bekostigen, zoals de website, aankopen materiaal, onderhoud,... Voor de activiteiten wordt steeds een bijdrage gevraagd, afhankelijk van de kost die de activiteit met zich meebrengt. (vb. vervoer, inkom,...) Weekends en kampen zijn apart te betalen.

Met het betalen van het lidgeld geef je als ouder je akkoord over het Drank- en drugsbeleid binnen Scouts en Gidsen Zurenborg. Het drank- en drugbeleid van de scouts kan u terugvinden bij ‘documenten’.

Mocht je hierbij nog vragen hebben, aarzel niet om deze aan de leiding of groepsploeg te stellen.

• Scouting op maat

Scouts is niet goedkoop. Voor wie het een hulp kan zijn, bestaat er ‘Scouting op Maat’. Hierbij is een korting van het lidgeld en van de prijs van het uniform mogelijk. Dit voordeel is van toepassing voor iedereen die dit aanvraagt hierbij denken we hoofdzakelijk aan gezinnen in schuldbemiddeling of verbonden aan een OCMW, alleenstaande ouders, leden die alleen wonen en leden verbonden aan instellingen met beperkt vrijetijdsbudget.Aangezien armoede niet zwart-wit is, hoef je je niet te verantwoorden hiervoor en is enig document of bewijs absoluut overbodig.

Lidgeld op maat

Wie het financieel moeilijk heeft, betaalt 11.60 euro lidgeld aan Scouts en Gidsen Vlaanderen. Na 1 maart wordt dit 5,80 euro. Om hier aanspraak op te maken, mag u een mail sturen naar de groepsleiding op het e-mailadres groepsploeg@scouts-zurenborg.be of u kan bellen naar 0483246785 (Andy) voor een vertrouwd gesprek.

Uniform op maat

Leden die recht hebben op lidgeld op maat, krijgen korting in Hopper Winkel als ze hun lidnummer doorgeven. (Dat nummer vind je op je lidkaart.) Je krijgt 60 procent korting voor een hemd en 50 procent voor een broek, rok of trui.

Fonds op maat

Voor weekends, kampen en andere activiteiten komt Scouts en Gidsen Vlaanderen ook tussenbeide. Het idee is dat ouders of leden een derde betalen, Scouts en Gidsen Vlaanderen een derde en de scoutsgroep ook een derde. Leiding kan dit aanvragen en in orde brengen.